سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درب شیشه ای – ویژگی و کاربرد درب هایی از جنس شیشه

درب شیشه ای?

درب شیشه ای – ویژگی و کاربرد درب هایی از جنس شیشه

 

درب شیشه ای

شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که روزی درب های چوبی و آهنی از رده خارج شوند و جای خود را به درب های شیشه ای بدهند . ولی امروزه به هر جا که نگاه می کنید انواع مختلفی از این مدل از درب ها را می بینید. درب ادارات ، مغازه ها ، رستوران ها ، بانک ها و … ، جنسی از شیشه را برگزیده اند .

درب های هر چند مقاومت کمتری نسبت به درب های آهنی دارند اما وزن کمتر و زیبایی بیشترشان گوی سبقت را از رفیق قدیمی شان ربوده است . تنوع بسیار این درب ها باعث شده تا دست هر معماری را در انتخاب بار بگذارند .

درب شیشه ای

نصب درب شیشه ای اتوماتیک

درب اتوماتیک شیشه ای ، یکی از راه‌های مؤثر برای بهینه مصرف کردن انرژی است . با تنظیم اپراتور این مدل از درب های شیشه‌ ای، می‌توان میزان بازشوی لت‌ها را تغییر داد و همین‌طور درب اتوماتیک شیشه‌ ای به محل مورد نظر زیبایی می‌بخشد .

نام درب اتوماتیک شیشه‌ ای، به ‌درستی نشان دهنده ی موجودیت آن است ؛ به معنای دربی که از جنس شیشه است و باز و بسته شدن آن به‌ طور اتوماتیک صورت می‌گیرد . بدین منظور سنسورهای حرکتی و یا حساس به وزن بر روی ان نصب می‌شود تا عمل باز و بسته شدن درب اتوماتیک را کنترل نماید . میزان این حساسیت هم توسط نصاب درب شیشه‌ ای برنامه‌ ریزی و تنظیم می‌شود .

به زبانی دیگر اگر بخواهیم درب اتوماتیک شیشه ای را تعریف کنیم ، می توانیم بگوییم

به درب هایی اتوماتیک شیشه ای گفته می شود که توسط حسگر و چشمی بالای درب باز و بسته می‌شود ، این مدل درب اتوماتیک برای اماکن پرتردد کاربرد دارد . به عنوان مثال درب اتوماتیک تلسکوپی .

حتما بخوانید!  هزینه نصب درب اتوماتیک شیشه ای چقدر میشه؟

از مهم‌ترین انواع درب های اتوماتیک شیشه‌ ای ، می‌توان به درب‌های اتوماتیک کشویی یا اسلایدی ، تلسکوپی ، لولایی ، نیم‌دایره‌ای ، تمام گرد و تاشو اشاره کرد

این دسته از درب های شیشه‌ ای یکی از انتخاب هایی است که نمای ساختمان را تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر قرار داده و در هر مکانی قابل استفاده است ، مهم نیست چقدر فضا برای نصب در اختیار دارید ، زیرا تنوع درب های اتوماتیک شیشه‌ ای به شما کمک می کند تا بیشترین استفاده را از کمترین مکان داشته باشید .

این نوع دربها می توانند انتخاب مناسبی برای مکان های عمومی از جمله ادارات ، بانک‌ها ، ویلاها ، شرکت ها  ، بیمارستان ها ، مراکز توانبخشی ، فروشگاه ها ، مغازه‌ها ، مراکز کنفرانس و ساختمان های نمایشگاهی باشند و در کل در مکان هایی که پرتردد هستند کمک شایانی به ترافیک انسانی می کنند و همچنین باعث بهینه سازی مصرف انرژی می شود .

6.درب اتوماتیک لولایی

درب شیشه ای لولایی

درب های شیشه ای لولایی ، یکی از انواع مختلف درب شیشه ای است که اتصال و مهار شدن آن به وسیله لولا می باشد . باز و بسته درب توسط همین لولاها صورت می پذیرد . درب شیشه ای لولایی برخلاف درب های کشویی دستی فضای بیشتری را برای باز و بسته شدن اشغال می نمایند . به همین دلیل درب شیشه ای لولایی برای مکان های بزرگ که دارای فضای بیشتری برای باز و بسته شدن دارند ، استفاده می شود . درب شیشه ای از جنس مقاوم و ایمن است تا طول عمر استفاده از درب به بالاترین حد خود برسد . به همین دلیل از شیشه سکوریت نشکن استفاده می کنند که مقاومت بالایی دارد . درب شیشه ای لولایی که به اصطلاح درب پروانه ای هم اطلاق می شود در هر نوعی که باشد دارای ویژگی‌های مشترکی است که مختصر به توضیح ان می ‌پردازیم .

حتما بخوانید!  همه چیز در مورد درب اتوماتیک شیشه ای

درب لولایی به این صورت است که عرضی که برای درب در نظر گرفته شده تماماً عرض مفید است و کامل باز می‌شود .

برای هر ارتفاعی استفاده می‌شود و بنابراین بیشتر اماکن تجاری و فروشگاه‌های بزرگ از این نوع درب استفاده می‌کند .

درب شیشه ای لولایی به دلیل سهولت در باز و بسته شدن نسبت به درب‌های کشویی معمولاً طرفداران بیشتری دارد .

درب لولایی و به‌ ویژه درب لولایی فریم دار دارای استحکام بالایی نسبت به سایر درب‌ها است به همین دلیل برای اماکن پرتردد از این نوع درب بیشتر استفاده می‌شود .

کرکره شیشه ای

کرکره شیشه ای

پلی کربنات در صنعت به عنوان فولاد پلاستیکی نیز شناخته می شود به گونه ای که حتی با چکش و پتک هم قابل شکستن نمی باشد . کرکره شفاف را با نام نانوکامپوزیت نیز می شناسند و به نوعی می توان گفت به عنوان مدلی از درب های شیشه ای هم از آن یاد می شود. امروزه این نوع کرکره شیشه ای به صورت گسترده ای در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و چند سالی است که در کشور عزیزمان ایران  نیز از استقبال چشم گیری برخوردار شده است .

کرکره شیشه ای یا کرکره پلی کربنات معمولاً جهت اماکنی نظیر بانکها و صرافی ها که از نظر امنیتی نیاز است در هنگام شب داخل آنها رویت شود کاربرد دارد . کرکره شیشه ای علاوه  بر عبور نور ، در مقایسه با سایر کرکره اتوماتیک بیشترین ضریب ایمنی در برابر سرقت را دارا و انواع مختلف آن دارای تائیدیه امنیتی از پلیس پیشگیری نیروی انتظامی می باشد . این تیغه ها ، تیغه شفاف نیز نامیده می شوند که از مواد پلی کربنات و از مقاوم ترین پلیمر ساخته شده و با مقاومت مکانیکی بسیار بالا می باشد. جهت استحکام بیشتر این تیغه ها در میان فواصل آن ها از لوله های استیل یا آلومینیوم استفاده می شود که امنیت را دو چندان می کند. به علت خاصیت ضد شعله ور شدن پلی کربنات ، در مقابل آتش مقاومت بسیار بالایی دارد و از سرایت آتش جلوگیری می کند . تیغه های پلی کربنات (تیغه شفاف) خاصیت ضد اشعه ماوراء بنفش را نیز دارا می باشند .

حتما بخوانید!  استفاده از درب اتوماتیک در مناطق پر رفت و آمد بسیار معمول است!

به طور کلی اگر اینگونه درب ها را نسل جدید درب های گذشته بنامیم سخن درستی گفته ایم . انها عضو جدا نشدنی زندگی ما شده اند و در بسیاری از مواقع به سهولت زندگی انسان کمک بسیاری می کنند .

درب های شیشه ای

ما در این مقاله سعی کردیم بیشتر نکات موجود در مورد انواع مختلف درب های شیشه ای را برای شما بیان کرده و هر کدام را به طور جامع توضیح دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات بیشتری برای انتخاب این درب ها اقدام کنید.

منبع:

https://dooraldoor.com/p/0

?