سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درب اتوماتیک شیشه ای

انتخاب درب اتوماتیک مناسب
درهای اتوماتیک در تسهیلات تجاری کاملاً متداول هستند زیرا راحتی قابل توجهی را برای افرادی که در آن محل کار می کنند و بازدید می کنند فراهم می کنند. با این وجود ، انتخاب درب اتوماتیک مناسب برای کسب مزایای این درها بسیار مهم است.
درب اتوماتیک شیشه ایی به چه صورت کار می کند؟
بیشتر درهای اتوماتیک از حسگرهای تشخیص حرکت یا سنسورهای نوری که در طرفین درب نصب شده اند ، برای باز کردن / بسته شدن دربها استفاده می کنند.
بسیاری از افراد بر این باورند که دربهای اتوماتیک ابداعی از دنیای مدرن است ، اما ممکن است شما را شگفت زده کند که عمر دربهای اتوماتیک تقریباً نیم قرن است. با گذشت زمان ، این درها از لحاظ فنی پیشرفته تر شده اند ، اما این ایده برای مدتی است که به وجود آمده است!
تمام درهای اتوماتیک ، صرف نظر از نوع یا طراحی آنها ، از سنسورهایی تشکیل شده اند که در هنگام فعال شدن به باز و بسته شدن درها کمک می کنند.
هنگام انتخاب طرح درب های اتوماتیک ، تصمیم گیری باید براساس نوع تسهیلات ، چیدمان آن و ماهیت ترافیک مورد انتظار در محل نصب پیشنهادی باشد. در مواردی که درب برای تردد دو طرفه در نظر گرفته شده است ، یک درب اتوماتیک کشویی گزینه ای ایده آل است زیرا نیاز به فضای کمتری برای کار کردن دارد. در صورت تردد در یک طرف ، درب های گردان اتوماتیک گزینه مناسبی هستند. با این حال ، این درها نیاز به فضای بزرگ و شفاف دارند تا بتوان مسیرهای چرخشی را به راحتی طی کنند.
مکانیزم درب اتوماتیک: درب اتوماتیک هنگامی باز می شود که کنترل کننده درب، سیگنال فعال سازی را توسط سنسور تشخیص دهد و موتور دنده را برای هدایت کمربند و قرقره فعال کند. هنگامی که هیچ کس در داخل منطقه فعال سازی تشخیص داده نشود ، درب بعد از مدت زمان طراحی شده بسته می شود.
 اپراتور درب اتوماتیک
مجموعه ای از دستگاه های کنترل است که درب را باز و بسته می کند. این شامل اجزایی مانند موتور دنده و کنترل کننده درب است.
سوئیچ تعمیر و نگهداری
در هنگام نگهداری درب ، می توان به راحتی عملگر درب را روشن یا خاموش کرد.
حسگر فعال سازی
از سنسورهای فعال سازی برای فعال کردن دهانه و بسته شدن درب با ارسال سیگنال به اپراتور درب استفاده می شود.
شکل فوق انواع مختلف حسگرهای فعال سازی را نشان می دهد. سنسور فعال سازی مناسب با توجه به کاربرد و محیط انتخاب می شود.
درها در عمل چگونه باز می شوند؟
پس از شناسایی سنسورها حضور یک فرد ، کار باز کردن / بستن درها باید به پایان برسد. سنسورها به یک رشته درایو الکترونیکی متصل شده اند که از طریق درایو کمکی یا چرخ دنده ای به پنل های درب متصل می شوند. درایو کمکی توسط کمربندهای لاستیکی متصل می شود که حرکت باز و بسته شدن درب ها را تنظیم می کند. در قسمت پایین این درب ها غلتکی وجود دارد که به راحتی اجازه می دهد درب ها کشیده شوند.
درهای اتوماتیک این روزها بسیار راحت و کاملاً بی خطر هستند ، اما با این وجود همیشه کارهایی برای کشف بهتر و هوشمندانه تر طراحی ها انجام می شود.
هزینه نصب درب اتوماتیک شیشه ای
درب اتوماتیک کشویی معمولاً مجموعه ای از درب های شیشه ای بزرگ است. یکی به صورت دائمی در موقعیت قرار خواهد گرفت و دیگری با عنوان “نوار لغزنده” عمل می کند و دسترسی آسان به حیاط ، و پاسیو را ایجاد می کند. آنها بسیار ایمن هستند و از فضای داخلی در برابر آب و هوا محافظت می کنند ، اما می توان آنها را باز کرد تا هوای تازه و نور خورشید در محیط داخل قرار گیرد.
این یک انتخاب محبوب در هنگام بازسازی و یا گسترش یک خانه است ، و هزینه نصب درب اتوماتیک شیشه ای و راه اندازی آن ، بسته به اندازه درب ، نوع درب انتخاب شده ، شیشه انتخابی ، سازنده و میزان نیروی کار لازم جهت نصب متفاوت است. همچنین هزینه هایی در ارتباط با موادی مانند مکانیسم قفل ، قالب ریزی و موارد دیگر وجود دارد.
سرانجام ، صفحه درب (شیشه یا مواد شفاف دیگر که وارد درب می شوند) هزینه نصب  درب اتوماتیک شیشه ای را بالا یا پایین می کند. این گزینه ها شامل شیشه ای با روکش کم ، مقاوم در برابر ضربه ، شیشه با راندمان انرژی بالا ،  بافت دار  هستند.
به طور معمول ، این پروژه شامل از بین بردن و دفع هرگونه درب یا پنجره از قبل موجود و همچنین مصالح ساختمانی است. ممکن است شامل فریم کردن درب باشد ، اما این برآورد هزینه فقط نصب درب کشویی را در یک بازوی از پیش موجود در اندازه مناسب در نظر خواهد گرفت ، و نه عناصر اضافی که شامل فشار دیوار یا قطع فضای بزرگتر از قاب بندی پنجره از قبل موجود و موارد دیگر.
سایر ملاحظات و هزینه ها
درهای کشویی اتوماتیک معمولاً در اندازه استاندارد موجود است.
اندازه گیری از داخل دقیق ترین روش است.
باید این را بدانید که  آیا درب قرار است دست راست باشد یا چپ.
خرید کمترین قیمت درب نیز چیزی است که اکثر کارشناسان از آن توصیه می کنند. اگرچه هنگام پرداخت قیمت می تواند وسوسه انگیز باشد ،اما طول عمر درب و عملکرد آنها در دراز مدت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وقتی به درهای اتوماتیک فکر می کنید ، احتمالاً فرض می کنید که درها برای هر کسی باز می شود ، مهم نیست که چه کسی به آنها نزدیک شود. در بسیاری از موارد صادق است و اگر یک فروشگاه مواد غذایی ، هتل یا یک دفتر پزشکی اداره کنید ، احتمالاً درب اتوماتیک همان چیزی است که شما می خواهید.

اما اگر شغل یا محل کار شما به نحوی باشد که نیاز باشد فقط افراد خاصی وارد آنجا شوند در آن صورت ، چه می شود؟ درهای اتوماتیک می توانند در دستیابی به آن هدف به شما کمک کنند. بسیاری از سیستم های اتوماتیک درب به کنترل از راه دور را به پرسنل امنیتی مبنی بر اینکه آیا درب باز شود یا خیر، می دهد. این امر به آنها این امکان را می دهد تا کنترل کنند چه کسی وارد چه مناطقی می شود و به چه مناطقی دسترسی پیدا می کند. این ویژگی امنیتی می تواند در آزمایشگاه های علمی ، ساختمان های آپارتمانی ، بانک ها و سایر ساختمان های تجاری مفید باشد.

درب اتوماتیک و لزوم استفاده از آنها با آمدن ویروس کرونا
درب اتوماتیک – دربهای اتوماتیک یک ویژگی مشترک در خانه و محل کار است. اعتماد ما به آنها غالباً دست کم گرفته می شود ، اما با توجه به ویروس کرونا (COVID_19) ما را به لزوم بهداشتی تر بودن هشدار می دهد و باعث می شود از لمس سطحی با دستان خودداری کنیم، به همین دلیل درب های اتوماتیک از اهمیت بیشتری برخوردارند.
در حالی که راحتی اغلب مهمترین عامل در  نصب اتوماتیک درب ها برای خانه و محل کار است ، حفاظت و ایمنی مشتریان و کارکنان از باکتری ها و ویروس ها از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.
مکانهایی مانند مراکز پزشکی در گذشته ممکن بود درهای دستی داشته باشند، اکنون این منطقه به عنوان یک منطقه پر خطر برای گسترش باکتری ها و ویروس ها در نظر گرفته شده است ، بنابراین نیاز است بسیاری از مراکز پزشکی  برای ورود خروج از درب اتوماتیک استفاده کنند. این امر همچنین خروج و ورود ایمن افراد با مشکلات تحرک را تضمین می کند. این مسئله در مورد حمام های عمومی نیز صادق است. درهای توالت اتوماتیک همچنین توسط مشاغل نه تنها برای افراد دارای معلولیت بلکه برای جامعه وسیع مورد توجه قرار می گیرد.
راحتی و ایمنی ملاحظات اساسی در تصمیم گیری برای نصب درب و درب های اتوماتیک در خانه یا محل کار شما است.
موتور-درب-اتوماتیک


شیشه   

درب اتوماتیک شیشه ایی-دربهای اتوماتیک شیشه ای کشویی عملکرد ساده و راحتی دارند و پر مصرف ترین و کاربردی ترین نوع دربهای اتوماتیک می باشند .

درب تلسکوپی اتوماتیک:

درهای کشویی تلسکوپی برای ورودی هایی با فضای محدود ، تقسیم راهروها یا برای گسترش و حداکثر دسترسی به فضاهای باریک ایده آل هستند. در نتیجه قوه تخیل و کار سخت تیم ما ، درهای کشویی تلسکوپی دورال در گزینه های مختلفی برای سفارشی سازی دارند و کاملاً با انواع سازه ها سازگار است. این توانایی سازگاری با فضای معماری زیبایی شناسی هماهنگی را ارائه می دهد که منجر به درهای ظریف و ویژه ما می شود. درهای کشویی تلسکوپی از عملکرد بالا و طراحی برجسته استفاده می کنند و یک راه حل زیبا و کارآمد برای نیازهای خاص هر فضا ارائه می دهند. با توجه به راحتی کاربر ، درب های تلسکوپی به صورت باز دو برگ یا تک اسلایدی هستند و به لطف سیستم باز و بسته شدن اتوماتیک ، حداکثر امنیت را ارائه می دهند.

آیا می خواهید یک طرحی ایجاد کنید که متناسب با فکر شما باشد؟ تیم های فنی و فروش دورال در برای بررسی درخواست شما در اینجا هستند.

درب شیشه ایی گرد اتوماتیک که با نام های درب اتوماتیک شیشه ای نیم دایره، منحنی و قوسی نیز شناخته می شود، با ظاهر مدرن و زیبای خود، در نمایش هرچه بزرگ تر و با شکوه تر ساختمان نقش موثری ایفا می کنند. درب اتوماتیک شیشه ای گرد ظاهری بسیار زیبا و مطابق با اصول معماری نمایش می دهد که در نگاه اول به وضوح مشخص است و عظمت را در فضای ورودی به بیننده القا می کند. استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای گرد برای ساختمان هایی با معماری ویژه بسیار مناسب می باشد. این درب ها برای محیط هایی مانند هتل ها، بیمارستان ها، فروشگاه های زنجیره ای و… قابل استفاده است. درب اتوماتیک شیشه ای گرد یا قوسی تا 40% فضای بیشتری نسبت به درب اتوماتیک شیشه ای خطی نیاز دارد.

درب اتوماتیک شیشه ایی گردان

درب شیشه ای گردان اتوماتیک که به نام درب اتوماتیک شیشه ای چرخان نیز شناخته می شود، با شعار «همیشه باز-همیشه بسته» نقش موثری در کاهش هدر رفت انرژی ایفا می کند. درب اتوماتیک شیشه ای چرخان برای مکان هایی که اختلاف دمای داخل و خارج زیاد است بسیار کارآمد و مفید هستند. این درب ها با فرمت کاریِ همیشه باز بودن در عین همیشه بسته بودن، در افزایش امنیت و به حداقل رساندن میزان تلفات انرژی نقش موثری ایفا کرده و کار را برای عبور و مرور در اماکن پر رفت و آمدی مانند بانک ها بسیار ساده کرده است. درب اتوماتیک شیشه ای گردان از جمله اختراعات جالب توجه و تاثیر گذار در جامعه امروز بشری بوده است.

درب اتوماتیک بیمارستانی

درب بیمارستانی اتوماتیک در محیط های حساس بیمارستانی بستگی به محل های مختلف درب های اتوماتیک سربی جهت جلوگیری از خطر ات تشعشعات و دربهای تمام استیل جهت بالا بردن ضریب بهداشتی که قابلیت ضد عفونی دارند تولید و استفاده میگردد.

درب اتوماتیک شیشه ای لولایی

درب شبشه ابی لولایی اتوماتیک مناسب برای ساختمان های مسکونی، بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز نگهداری از افراد کم توان، مدارس، سالن های نمایش، کنسرت ها و… می باشد. به اضافه این که اساسا درب های اتوماتیک شیشه ای با باز و بسته شدن به طور اتوماتیک، می توانند سهم به سزایی در کاهش میزان هدر رفت انرژی داشته باشند. نکته دیگر در رابطه با این درب ها اینکه تنها با فشاری اندک به روی بدنه درب، به صورت اتوماتیک باز می گردد. در شرایط قطعی برق نیز می توان درب را به صورت دستی باز کرد.

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو یا  آکاردئونی

درب شیشه ایی تاشو یا  آکاردئونی اتوماتیک  کارکردی درست مشابه با درب اتوبوس های قدیمی دارد که درب از طول تا شده و به روی خود جمع می شود. با این حساب دیگر نیازی به قرار دادن لت ثابت وجود ندارد؛ در نتیجه تقریبا می توانید از همه فضای ورودی استفاده کنید. در راهرو ها و فضاهایی که عرض کمی دارند بهترین انتخاب درب تاشو است که بتواند شرایط عبور و مرور را به سادگی ممکن کند. همچنین در خروجی های اضطراری که برای مثال به سیستم اعلام حریق متصل است می توان از درب تاشو استفاده کرد تا حداکثر فضا برای رفت و آمد مهیا باشد.

شیشه های بالکنی جهت پوشش فضای بالکن استفاده می‌‌شود. شیشه بالکن از ورود گرد و غبار به داخل بالکن جلوگیری می‌کند و از منزل در برابر آلودگی هوا، باکتری و خاک موجود در محیط بیرون محافظت می‌نماید.  شیشه بالکن از ورود آلودگی صوتی به داخل جلوگیری نموده و صداهای مزاحم را به شدت کاهش می‌دهد. همچنین نصب شیشه بالکن باعث می‌گردد تا با افزایش متراژ بالکن به محیط داخلی متراژ منزل افزایش یابد.